Thursday, October 9, 2008

KAMI MEMIMPIN = KITA ASPIRASI


Assalamualaikum

Salam aspirasi untuk siswa siswi bersatu

Kami Memimpin, moto universiti yang didukung oleh seluruh masyarakat kampus. Bertunjangkan moto tersebut, seluruh masyarakat kampus bersapirasi untuk membuktikan bahawa kita mampu memimpin. Aspirasi ini adalah aspirasi kita. Aspirasi itu bermaksud cita-cita. Jadi cita-cita itu adalah cita-cita bersama.


Kita aspirasi dan kami memimpin, sememangnya tidak dapat dipisahkan kerana ianya saling berkaitan. Kehendak (kita aspirasi) dan matlamat (kami memimpin). Kehendak kita adalah cita-cita untuk merealisasikan moto universiti dan matlamat kita adalah untuk membuktikan moto universiti mampu direalisasikan oleh siwa dan siswi.


Jadi, untuk menjayakan perkara tersebut, siswa siswi perlulah menghayati makna kami memimpin dan dalam masa yang sama kita perlu mempunyai semangat kita aspirasi. Gunakanlah ruang dan peluang sepanjang berada di menara ilmu ini untuk mencurahkan jasa dan bakti. Sekurang-kurangnya, hanya dengan setitik usaha, ianya dapat berguna untuk jangka masa yang lama.


Nilailah dimana kita berada, jangan punyai sikap biarkan, tunggu dan lihat. Sesungguhnya kita mampu mengubahnya. Jadilah siswa siswi yang lebih cemerlang daripada hari semalam. Pastikan hari esok kita menjadi lebih gemilang daripada hari ini supaya hari-hari mendatang kita mampu menjadi terbilang.

Muhammad Syukri Ibrahim
YDP MPPUSM
Sains Politik/3

No comments: