Thursday, October 9, 2008

Lahirnya Sebuah Harapan


Assalamualaikum

Salam Aspirasi untuk Siswa Siswi Bersatu


Terlebih dahulu, sekalung salam perkenalan ingin dihulurkan kepada rakan-rakan yang mengenali dan yang ingin mengenali insan ini. Diberi nama Muhammad Syukri Ibrahim, lahir pada 25 Februari 1986. Anak jati negeri Johor Darul Ta'zim yang berkampung di Endau Mersing.


Memulakan pencarian ilmu di SRKJC Chio Ching Endau, kemudian meneruskan pencarian ilmu di SK Bandar Endau. Memulakan persekolahan menengah di SMA Rompin sehingga tingkatan lima. Sempat menuntut ilmu di SMK Seri Rompin sebelum menamatkan persekolahan di SMK Sri Mersing. Demi mencapai impian yang dihajati, saya telah meneruskan pengajian di Universiti Sains Malaysia, univeriti dalam taman yang lestari dan sejahtera.


Saya merupakan insan yang mudah didampingi, ceria, riang dan suka bergurau senda. Namun, saya begitu komited dalam menjalankan tugas, serius dan bercita-cita tinggi untuk mencapai matlamat. Bercita-cita untuk menjadi Ahli Parlimen dalam usaha ingin membantu masyarakat yang memerlukan bantuan. Juga meminati bidang perniagaan kerana disitu letaknya 9/10 punca rezeki.


Menjunjung tinggi kepimpinan dan akhlak Kekasih Allah, mengakumi pemikiran dan pandangan Tun Dr Mahathir serta memuji ketegasan Ayahanda dalam mendidik anak-anak. Semoga dengan serba sedikit pengenalan yang diberi, dapatlah rakan-rakan mengenali diri insan yang gemar dipanggil Che Mat ini.


Salam Aspirasi

1 comment:

Anonymous said...

hom sungguh...